Önsekmål och förslag?

 

Hej,

 

Tänkte säga att Ni alla är välkomna med förslag och önskemål om vad Ni vill att jag ska blogga om. Det kommer frågor hela tiden så kontakta gärna mig.

 

Vilka produkter vill Ni tillverka?

Vad är det för information Ni saknar?

Har du misslyckats med en produkt och vill att jag tittar på dit recept och försöker hitta fel?

Vilka tvålar och verktyg behöver Ni?

 

Det ska vara utbildande och nyttigt för oss alla, så kommentera här eller på facebook, mejla, smsa eller ring mig.

 

Facebook: Tvålköket

Instagram: Soapmaniac

info (ät) tvalkoket punkt se

Mobil: 072 222 52 307

 

Önskar Er en fin dag!

Sofia

#1 - - awa:

Hej
för att göra egen tvål måste man ha kaustiksoda?? eller kan man bara använda biwax eller mandelwax?
jag vill göra min egen shampootvål och mineral smink kan ni visa hur man kan göra det?

#2 - - lina:

Hej
för att göra egen tvål måste man ha kaustiksoda?? eller kan man bara använda biwax eller mandelwax?
jag vill göra min egen shampootvål och mineral smink kan ni visa hur man kan göra det?

#3 - - lina:

Hej
för att göra egen tvål måste man ha kaustiksoda?? eller kan man bara använda biwax eller mandelwax?
jag vill göra min egen shampootvål och mineral smink kan ni visa hur man kan göra det?

Svar: Hej Lina,

Kaustiksoda använder man om man gör tvål från grunden enligt kallrördtvål metoden.

Om du vill göra tvål från tvålmassa då kan du lägga till vårdande oljor/fetter eller bivax men kom ihåg att för många tillsatser påverkar lödder.

Börja med 10% av totalvikt av tvålmassa.

Hälsningar

Sofia
Sofia