Stämplade julhälsningar

Hej,

Tidigare i veckan gjorde jag kallrördtvål med pepparmynta och eukalyptus eteriska oljor som jag tänkte ge bort till familjemedlemmar som julklapp. 

Det var länge sedan jag gjorde kallrörd tvål. Har mest varit inspirerat av att leka med glycerintvålmassa. Älskar doften av färsk kallrördtvål, så fet och fruktig.

Stämplar köpte jag på Åhlens ( det är kakstämplar). 

Färgat med lite bonze mica. 

Kallrörda tvålar ska stämplas direkt efter man har tagit dom ut från formen, annars blir dom för hårda. 

Tror att stämpel skulle inte funka med vanlig glycerintvål men har tänkt att test på ekologisk tvålmassa ( den är lite mjukare ). 

Få se vad jag hittar på.

Bilder på tvålar....












#1 - - Jenny:

Hej, jättefina tvålar! Hur får du dina så fint fyrkantiga? Vad för form använder du?

Svar: Hej,

Jag har en träform som jag brukar använda men det går bra att göra tvål i tex. Mjölk eller juice förpackningar, olika trälådor osv.

Sofia
Sofia

#2 - - Fiffi:

Åh vilka fina! Önskar att jag hade sett dessa innan jul!

Svar: Det är inte så långt till nästa jul :)
Sofia