Min dröm

Hej!

Under senaste fyra år har jag drömt om att tillverka och sälja mina egna produkter. 

Jag har drömt om ett varumärke och mina egna produkter som jag tillverkar själv. 

Från mars 2014 har jag jobbat tillsammans med formgivaren Terese Brännström för att ta fram design och förpackningar för Hing. 

Och i augusti lanserade jag äntligen min dröm, ett doftljusmärke (så länge bara ljus) som vi (jag, Terese och min man) introducerade på Nordens största inredningsmässa Formex i Stockholm. 









Jag har alltid varit intresserad av hantverk och handgjorda produkter. När jag flyttade från Estland till Sverige för att bilda familj, såg jag det som en möjlighet att börja om från början. Jag beslutade mig för att starta eget företag, något jag hade drömt om under lång tid. Tvålköket har get mig möjlighet att experimentera med att göra egna doftljus. Det frö som då såddes skulle komma att bli Hing. Samtidigt började mitt intresse för kvalitet och konsumtion att gro. Det fick mig att fundera på massproduktion och billiga lösningar, något jag vill helst undvika till varje pris. Min ideal är att skapa ljus som stödjer ett etiskt arbetssätt och en bra miljö för alla inblandade från tillverkning till slutkonsumenten. Under fyra år har jag kärleksfullt provat, testat och bedömt hundratals olika varianter för att hitta rätt recept till det perfekta ljuset. Ett ljus som lever upp till mina höga krav beträffande hållbarhet och hälsa. Jag beslutade att ge ljuset namnet Hing, som är estniska för själ, för att spegla den omsorg, uppmärksamhet och engagemang som jag lägger ner i varje ljus. 

Några bilder från mässan. 







Välkommen att besöka Hings hemsida på www.hing.se, se även facebook och instagram #Hingcandles.

Kännslan att allting är klar är obeskrivlig, jag kan koncentrera på att tillverka och utveckla produktserien. 

Nu när allt är klar kan jag säga att det kommer att finnas lite tid över även för bloggandet och Tvålköket :) 

Kram,

Sofia

#1 - - Mikaela:

Älskar handgjorda och naturliga produkter,det ger glädje till både kropp och själ! Jag tycker ni har lyckas mycket bra med designen.