Mycket på gång

Hej hej,

 

Håller på med massa grejer.

 

Imorgon kommer nya spännande produkter. Hoppas Posten blir snäll och levererar dom redan på morgonen. Det kommer ljus tillverknings grejer, så ni få börja göra lite utrymme i sin pysseltid för ljustillverkningen J

 

Samtidigt håller jag på att skriva bättre produktbeskrivningar och texter om ljustillverkningen och annat.

 

En till grej, håller på att göra (eller inte gör jag själv men försöker att få en snygg design tillsammans med min ”Design kille”) lite markandsförings banderoller och rollup. Tvålköket ska vara på Hantverksfestivalen i Skellefteå den 22 sept (oj, det är ju redan nästa vecka, ooops) och Hantverksmässa i Luleå 6-8. Okt.

 

Och en grej till…. Alla tvålkökets produkter kommer snart få nya fina och roliga etiketter så det kommer att bli enkel att se skillnad mellan olika produkt grupper, tex. doft och eteriska oljor, annars är det svårt att hitta rätt burk i det stora lagret. Mera om nya etiketterna när de blir färdiga.

 

Ha en bra kväll!

 

Sofia

#1 - - anita:

Hej! Hittade precis din hemsida, precis vad jag letat efter. Kokar själv lite till husbehov. Har du något tips på dosering av titanoxid för att göra solskydd? Nu när det inte går att få tag på tiosol längre får man väl börja experimentera själv tänker jag. Tack för alla bra recept du lagt ut!

Svar: Hej Anita, Kul att du har hittat hit  Jag har aldrig gjord solskyddskrämer. Det att svårt att mäta skydd faktor hemma utan speciell utrystning och göra en produkt som kommer att garantera en bra solskydd. I somras gjorde jag en zink kräm som jag ska dela ut på bloggen snart och den lämnade huden riktigt vit, fast recept är egentligen för en såskallad läkemedelskräm för att lindra eksem, myggbett och hudproblemer. Då gjorde jag en kräm + 18% zinkoxid. Om du vill göra solskyddkräm så kan du ju googla. Säker finns nån i USA som gör eller kolla på Dish forum http://www.thedishforum.com/forum/. Tyvärr kan inte hjälpa mer just nu. Sofia
Sofia