Testar ekologisk tvålmassa

Håller på att leka lite med ekologisk tvålmassa och se om jag kan bleka den med titandioxid för att få lite snyggare färg på den.
 
 
Hör av mig när jag är färdig med experimenterandet!
 
Sofia
#1 - - Christer Rosenvall:

Hej !
Undrar över din duschtvål som du beskriver här att man kan göra själv. Efter gårdagens kalla fakta börjar jag fundera på att göra egen sådan.
1. Hur "naturlig" är denna blandning som du gör? Färgämnet är väl kemikaliskt?
2. Funkar den som schampoo?

Mvh Christer

Svar: Hej,
Flytande tvål som jag beskriver i min sista inlägget är gjord från färdig duschtvål koncentrat/bas. Du hittar den här http://www.tvalkoket.se/product.html/flytande-duschtval-ekologisk-1l?category_id=21

Det finns ingrediens lista så du kan se vad den innehåller. Tyvärr är det mycket svårt att definera vad är "naturlig". Det kan vara en sak för mig och nånting annat för dig.
Denna duschtvål är tillverkad av 82% ekologiska oljor, andra ingredienserna kommer mer eller mindre från naturen.

Du kan välja själv om du ska använda syntetiska dofter och färger. Det går att göra med eteriska oljor och utan färg.

Hälsningar

Sofia
Sofia