Morotstvål med honung från ekologisk tvålmassa

 

Hej,

 

Morotstema fortsätter.

 

I maj när jag fick hem morotsolja (alltså solrosolja med betakaroten), vill jag testa göra nånting med den. Jag är mycket in på ekologisk tvålmassa just nu och då gjorde jag så kallad morotstvål med honung och apelsin eterisk olja. För form använde jag en gammal apelsinjuice paket.

 

Morotstvål med honung

 

500 g ekologisk tvålmassa

15 g honung

15 g morotsolja (Framställd i solrosfröolja med tillsats av betakaroten)

5 – 10 ml apelsin eterisk olja

 

Gör så:

 

1.       Smälta tvålmassa i ett vattenbad eller mikrovågsugn.

2.       Rör i honung och morotsolja.

3.       Doft sätta.

4.       Häll i ren, torr juicepaket (eller annat) och låt stelna i ca 2 timmar (lägg den i frysen om du har extrabrottom).

5.       Riva paket, ta ut tvålen och skära i bitar.

6.       Klart!

 

Sofia